Cum intervine școala și educația în descoperirea vocației și încurajarea visurilor?

Idealurile și visurile ne stimulează imaginația și creativitatea, încrederea în sine, inițiativa, independența, entuziasmul sau starea de fericire prin proiectarea noastră în situațiile în care le putem împlini, dar și prin efortul de a ne materializa aspirațiile. Visurile sunt influențate de contextul pe care îl experimentăm, de natură și oameni, de educație și școală. Încurajarea […]

Read more
Care sunt cunoștințele, aptitudinile și abilitățile pe care trebuie să și le însușească o persoană pentru ocupațiile din viitor?

Inovațiile din tehnologie și robotică atrag după sine noi provocări în ceea ce privește educația și pregătirea profesională. În acest sens, este important să analizăm care sunt cunoștințele, aptitudinile și abilitățile pe care trebuie să le avem în vedere în interes personal sau atunci când intervenim în educația unor persoane care vor intra în sfera […]

Read more
Gânduri despre educație

Educația dezvoltă cunoașterea, imaginația, oferă libertatea de a fi și de a gândi, invită la conștientizarea importanței dezvoltării individuale și colective prin cunoaștere, spiritualitate și moralitate. În același timp, susține autoeducația și formarea de opinii, oferă premisele continuității procesului de educație de-a lungul întregii vieți, invită la căutarea continuă a unui context de viață valoros […]

Read more
Capacitățile cognitive și emoționale ale animalelor

În fabula “Cioara și ulciorul” a fabulistului grec antic Esop (620 – 564 î.e.n.) este descrisă încercarea unei ciori de a bea apă dintr-un vas înalt cu puțin lichid și soluția găsită de aceasta de a pune pietre în recipient pentru ca nivelul apei să crească și astfel să poată ajunge la apă. Dincolo de […]

Read more
Completarea în online a educației clasice

Educația actuală presupune programe de studiu, metode de instruire, conținuturi de lecții și tehnici de evaluare elaborate a priori actului educațional, indiferent de entitățile implicate, situațiile sau factorii care pot interveni și modifica în mod natural activitățile educaționale. În realitate, un proces complet de educație nu poate fi total anticipat și necesită integrarea unor viziuni […]

Read more
Parcursul gândurilor de la sunet la grafică

Gândurile sunt astăzi sonore, vizuale sau tactile datorită unor demersuri istorice și personale de a crea sau învăța limbaje și simboluri grafice asociate acestora. Observarea formelor și a semnelor din natură și încercarea de a le descoperi utilitatea sau semnificația ascunsă au constituit inspirația pentru o scriere picturală. Ulterior, adăugând acestor pictograme raționamente legate de […]

Read more
Bunele maniere – ca disciplină și conduită în școală

În Japonia, în primii ani de școală, elevii se deprind cu bunele maniere – respectul, corectitudinea și empatia în comportamentul social, grija și responsabilitatea pentru natură și animale, importanța unui spațiu de lucru curat și bine întreținut din respect pentru sine și pentru ceilalți. Aceste aspecte conturează personalitatea copiilor și constituie un punct de plecare […]

Read more
Gânduri citate

„Fii asemenea unui copac și lasă frunzele moarte să cadă.“ Rumi „Ieri am fost isteț și am vrut să schimb lumea. Astăzi sunt înțelept, așa că mă schimb pe mine însumi.“ Rumi „Să lupți pentru o idee, să lupți pentru un sentiment, pentru o patimă sau pentru o nebunie, dar să crezi în ceva și […]

Read more